Събота
20.04.2024
12:03
Здравей Гост
RSS
 
ЗА КЛИМАТА
Начало Регистрация Вход
Каталог статии »
Меню

Категориина статиите
Статии от пресата [439]
Климатичните промени [34]

Анкета
Има ли глобално затопляне
Общо отговори: 4

Статистика

Онлайн общо: 1
Гости: 1
Потребители: 0

Яндекс
Яндекс.Метрика

Начало » Статии » Статии от пресата

Тенденции и констатации- транспорт и въздух

   Хората, живеещи в близост до натоварени пътища в Европа, все още са изложени особено на прекомерно високи нива на замърсяване на атмосферния въздух. През 2010 г. в 44 % от крайпътните станции за мониторинг на качеството на атмосферния въздух бяха регистрирани вредни нива на азотен диоксид (NO2) над законовите пределно допустими граници. Нивата на фини прахови частици (PM10) надвишиха пределно допустимите в 33 % от тези места. Тези замърсители могат да засегнат сърдечносъдовата система, белите дробове, черния дроб, далака и кръвта.Европа трябва да продължи да намалява количеството енергия, потребявана в транспорта, тъй като през 2011 г. то е било само с 4,3 % по-малко от пика през 2007 г. Енергията, използвана в някои видове транспорт, бе силно повлияна от колебанията в икономиката през последните години. Търсенето по отношение на товарния транспорт е особено чувствително към колебанията в икономиката. След рязък спад между 2008 и 2009 г., през 2010 г. то нараства с 5,4 %.'Товарните превози са една от основните причини за високите нива на NO2. Нарастването на морския транспорт през последните две десетилетия предопределяше също, че въпреки значителните подобрения в ефективността, емисиите на серните оксиди, които са причина за киселинните дъждове, са намалели само с 14 % от 1990 г. насам. Търсенето при пътническия транспорт е намаляло с почти 1 % между 2009 и 2010 г. Това като че ли противоречи на тенденцията в дългосрочен аспект, тъй като търсенето при пътническия транспорт в Европа се увеличава непрекъснато откакто започна регистрирането му в средата на 90-те години от ХХ век. Ползването на лични автомобили остава повече или по-малко постоянно, въпреки икономическия спад и колебанията в цената на течните горива в широки граници през последното десетилетие. Възможно е в някои случаи цените да са повлияли на хората да направят избор, който да се отразява по негативен начин на околната среда. От средата на 90-те години на ХХ век закупуването на автомобил непрекъснато поевтинява в реално изражение, докато пътуването с влак и пътническият транспорт по вода поскъпват. Все пак новите автомобили стават все по-ефективни. Средностатистическият автомобил, продаден през 2011 г., е бил с 3,3 % по-ефективен от този, продаден през предходната година. За да изпълни целта на ЕС, транспортният сектор трябва да намали емисиите на въглероден диоксид с 68 % между 2010 г. и средата на века. Емисиите на парникови газове от транспорта са намалели с 0,4 % между 2009 и 2010 г., а предварителните оценки показват подобно намаление и между 2010 и 2011 г. Шумът е друго въздействие от транспорта, което може да причини сериозни здравословни проблеми. Докладът установява, че в най-големите градове в Европа трима от всеки пет жители са изложени на вредни нива на шума от трафик. Дори в провинциалните райони 24 милиона европейци са изложени на вреден шум от трафик през нощта. Това може да предизвика както физически, така и психологически проблеми.

Категория: Статии от пресата | Добавил: Админ (24.08.2014)
Прегледи: 315 | Рейтинг: 0.0/0
Общо коментари: 0
omForm">
avatar
Вход

...

Търсене

*

Приятели на сайта
  • uCoz-Официален блог
  • Форум uCoz
  • Психолози БГ
  • Нещата от живота
  • Онлайн БГ
  • Вашият сайт тук
  • Вашият сайт тук